Gent molt capaį

Servei d’acolliment residencial i diürn
Centre Riudeperes

Articles i Bibliografia

Bibliografia

Títol: Planificación Centrada en la Persona. Experiencia de la Fundación San Francisco de Borja para Personas con Discapacidad Intelectual."  
Autor: Carratalà Marco. A, Marta Roig .G y otros.                                                                         
Publicació: Cuadernos de Buenas Practicas FEAPS.

 

Títol: " Apoyo Conductual Positivo. Algunas herramientas para afrontar las conductas difíciles".           Autor: Goñi Garrido, MªJ, Martínez Rueda y Zardoya Santos, A.                                                                   Publicació: Cuadernos de Buenas Practicas de FEAPS.

 

Títol: "Influencia en la epilepsia de factores meteorológicos y cronológicos."                                   
Autor: Altimiras-Roset J, Brunet-Gómez A, Aragonès JM, Roura-Poch P.                                
Publicació: Rev Neurol 2014.                                                                                                                  
Número i data de publicació: Rev Neurol 2014 59: 345-8.

 

Títol: "La relacón entre las familias y los usaros de una resdecia de pesonas con discacidad intelectual"
Autor: Sebastiá Fuerza y Neus Rodríguez
Editorial: Siglo Cero
Pubicació: Siglo Cero - revista española sobre discapacidad intelectual
Número i data de publicació: vol 39 (2) Núm. 226 2008 pàg. 31-43

 

Títol: “El juego y los alumnos con discapacidad
Autor: Mercedes Rios, Antonio Blanco, Tate Bonany i Neus Carol
Editorial: Editorial Paidotribo
Edició i data: 1998
ISBN: 978-84-8019-366-5
Ressenya: Aquesta obra pretén oferir els recursos necessaris per poder integrar a un alumne amb discapacitat en els jocs més habituals i facilitar el treball de l'educador amb una proposta de jocs per cada tipus de discapacitat. Sense la intenció de crear un receptari, han volgut mostrar un conjunt de recursos que estimulin la creativitat de l'educador. La premissa bàsica de la qual es parteix és del concepte de normalitat. El joc com activitat normalitzadora i jocs que siguin d'habitual aplicació. Al llarg d'aquest treball insisteixen en que no es tracta de crear jocs nous, sinó de fer l'esforç per adaptar aquells jocs existents com una aportació més a la normalització dels col·lectius de persones amb discapacitat. La integració seria aquell procés mitjançant el qual un individu pot arribar a exercir els seus drets i deures amb igualtat d'oportunitats al respecte a la resta de ciutadans.
En aquest treball també s'inclouen activitats i jocs sensibilitzadors que facilitaran a l'educador l'eina per tal que conegui les característiques de les persones amb discapacitat. Aquest llibre es centra exclusivament en el col·lectiu d'alumnes amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorials.

 

Articles

Títol: “Protocolo de fisioterapia en el paciente parkinsoniano
Autors/es: M.Chouza Insua, I. Raposo Vidal, R. Fernández Cervantes, L. González doniz, A.Martínez Rodríguez, M.A.Fernández García.
Data publicació:2001
Publicació: Fisioteràpia 2001;23(4):191-199
Resum article:
La malaltia de parkinson i el síndrome parkinsonià formen part de les malalties neurològiques més freqüents.
Són unes alteracions progressives del sistema nerviós central que afecta al sistema extrapiramidal.
L'inici de la malaltia se situa a partir dels 50 anys.
Símptomes inicials de la malaltia: Tremolor (que desapareix amb el moviment), rigidesa, acinèsia, alteració dels reflexes posturals, trastorns de la marxa i de l'equilibri, dolor, trastorns vegetatius, alteracions en els moviments voluntaris...

L'article ens parla de 5 estadis dins aquesta malaltia, no tots els pacients passen sempre per totes les fases.

  • Estadi 1: inici de la malaltia (la durada d'aquesta fase és de 3 anys)
  • Estadi 2: apareixen trastorns bilaterals (6 anys)
  • Estadi 3: apareixen trastorns de l'equilibri (6 anys)
  • Estadi 4: pacient incapacitat (9 anys)
  • Estadi 5: pacient greument afectat (9 anys)

Els objectius de fisioteràpia són:

  • Disminuir el dolor
  • Corregir les alteracions posturals
  • Enfortir la musculatura debilitada i evitar possibles retraccions
  • Guanyar expressivitat i funcionalitat de la musculatura orofacial
  • Facilitar la deglució i la masticació
  • Millorar la funció respiratòria
  • Millorar l'equilibri
  • Reeducació de la marxa
  • Reeducació de les transferències

Conclusió:

És molt important que tots els pacients amb qualsevol patologia neurològica puguin assistir a fisioteràpia com a mínim 2 cops per setmana per tal d'evitar un deteriorament més ràpid de la pròpia malaltia.Si es comença la rehabilitació des de l'inici de la malaltia en la fase I els resultats són molt més satisfactoris.