5 agost, 2025

Les patates de Sant Tomàs estrenen gust de sajolida per seguir creant oportunitats laborals

L’Obrador de patates de Sant Tomàs amplia la gamma amb una nova varietat elaborada amb sajolida ecològica

La nova referència suma inclusió, territori i sostenibilitat

Les patates fregides de Sant Tomàs tornen amb novetats. A partir del mes de setembre, es podrà trobar als establiments habituals i a la botiga en línia una nova varietat amb gust de sajolida, una planta aromàtica de gran tradició a la cuina catalana. Aquesta nova referència s’afegeix a les dues existents: la versió original i la de pebre negre, amb un mateix objectiu: generar oportunitats laborals reals per a persones amb discapacitat intel·lectual a través d’un projecte arrelat al territori.

“El nou gust neix de la voluntat de seguir innovant amb criteris de qualitat i proximitat, però sobretot de continuar ampliant espais de treball inclusiu i significatiu per a les persones que atenem”, explica Ricard Aceves, director general de Sant Tomàs. L’elaboració de les patates es fa íntegrament a L’Obrador de Manlleu, on hi treballa un equip format majoritàriament per persones amb discapacitat intel·lectual.

La sajolida que aromatitza aquestes noves patates prové del Parc de les Olors de Santa Eulàlia de Ronçana, un espai de producció ecològica amb qui Sant Tomàs ha establert una col·laboració directa. Algunes de les persones vinculades a l’entitat van participar en la primera recollida d’aquesta planta al Parc i en el seu posterior trasllat a l’obrador. “Aquest circuit curt ens permet oferir un producte amb valor afegit: és local, ecològic i ple d’històries personals que el fan únic”, afegeix Aceves.

La sajolida, coneguda també com “l’herba de l’amor” per les seves propietats estimulants, és una espècia tradicionalment associada al món de les olives i a plats de la cuina popular. El seu gust intens i natural encaixa amb l’aposta de Sant Tomàs per oferir un producte sense additius artificials, elaborat amb oli d’oliva verge arbequina i sal del Delta de l’Ebre.

L’estrena d’aquest nou gust continua incorporant una dimensió creativa: la tipografia de l’envàs ha anat a càrrec de l’estudi d’art i disseny Autèntic, format per persones ateses de Sant Tomàs.

Des que es van posar a la venda les primeres patates de Sant Tomàs fa tres anys, el projecte ha anat creixent i consolidant-se com un exemple d’economia social que aposta per la qualitat, la innovació i la inclusió. Actualment, es poden trobar en una àmplia xarxa de punts de venda arreu de Catalunya i també a Andorra.